Uppdatering och försök till nystart

Det har gått lite tid sedan senaste inlägget. Jag har en tendens, välkänd förvisso, jag skriver och berättar mest när det går bra. I maj/juni lyckades jag på ett för mig obemärkt sätt slita av stora delar av trapezius.

 
Tack och lov har var jag hos en mycket god vän när det förvärrades. Han stoppade omsorgsfullt i mig nåt morfinliknande godis. Godiset gjorde att jag tog mig till en Osteopat, Osteopaten gjorde att jag tog mig hem till Stockholm. Under 3 veckor sov jag som mest en knapp timme/natt sammanhängande. Under den här tiden kunde jag knappt ens promenera än mindre bära min dotter och sån´t. Surt sa räven. Sedan dess har jag återigen börjat röra på mig lite mera. Eller ganska mycket mera faktiskt. Senast förra helgen sprang jag drygt 10 mil och nu snittar jag närapå en mil om dagen. From nästa vecka ska jag försöka få in lite mera cykling också. Jag har förresten fått igång min gamla racer som numera är enväxlad och mattsvart med bockhornsstyre. From mitten av november tänkte jag komma igång med simningen. Ett visst motstånd finns inom mig, jobbigt att lära sig simma crawl i vuxen ålder. Fast det blir säkert skitkul, kanske... I maj ska jag springa knappt 14 mil på 3 dagar, det ska bli riktigt skoj! Vad gäller dagen idag gick jag upp 05:20 sprang 6km, drog igång en omelett med tomater, champinjoner, paprika och parmesan, duschade för att sedan sätta mig på bussen in till stan där jag nu sitter och skriver. En bra start tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0