Löpning eller?

Lite lustigt att något jag uppenbarligen saknar all talang för kan vara kul. Så är det med löpning för mig. Jag springer närmare 2000 km per år numera. Det är inga enorma mänder men ändå ganska mycket mer än snittet de 27 åren som förflöt dessförinnan. Gracen, lättheten, flytet, det ljudlösa steget, farten och bra placeringar i lopp finns helt enkelt inte där. Det gör såklart inte så mycket eftersom löpningen handlar om friskvård och energiåterställning för mig, Det kanske är det som saknas? Drivet och ambitionen att prestera finns inte riktigt där. Fast egentligen är det bara snack. Uthålligheten har utvecklats radikalt och hastigheten skulle infinna sig den också om jag tränade på det... Fasen, inledningen är så dum så att jag skäms! Inte fan förväntar jag mig att vinna ett Grand Prix i Formel 1 bara för att jag jobbpendlar 4000 mil om året...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0