singlespeed

Kärt barn har många namn. En cykel utan växlar var knappast högstatus när jag gick i trean. Nu är det senaste modet! Fast det är klart då kallas det ju singlespeed. Det finns även en variant som heter Fixie det innebär att den saknar frihjul samt bromssystem. Du bromsar genom att sakta ner trampandet helt enkelt...

Hur som så finns det äckligt snygga singlespeedhojjar. Jag ska ha en och under juli kommer jag bygga om en gammal racer jag har till en singlespeed. Det ska bli riktigt kul. Eftersom jag slutat snusa så borde jag ha sparat undan en del pengar som jag kan lägga på prylar, jo just det så funkar det ju. Doh!

Några bilder på singlespeedhojar:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0