Det är skönt att vara ledig

Har just konstaterat att det är skönt att vara helt ledig. De flesta kommer på det betydligt tidigare än jag men men... Jag har en hyffsat krävande jobb och en "relativt" aktiv fritid. Det slog mig nu i helgen att det var de första 2 dagarna på ett par 3 år som jag inte jobbat med något projekt under min "lediga" tid. Det är nu inte så att jag jobbar med att gräva krondiken med kaffesked till vardags men det sliter ändå till en viss del att ständigt vara inne i jobbet. Jag kommer göra det till en vana att helt stänga av mobil och dator under 48 timmar per vecka. Det enda negativa jag märker av är motståndet mot att återigen öppna upp mailen efter så lång tid... Det är ju relativt lockande att bara fortsätta med myset tillsammans med familjen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0