Turister

Turister fyller gatorna utanför kontoret. Först nu inser jag att jag sitter i ett hus som är så fint på en plats som är så intressant att det utgör huvudmålet för många, många turister.

Tänk att folk flyger runt halva jordklotet för att titta på mina kontorsfönster...

Jag känner mig och betraktas som en rockstjärna av japaner, kineser och tyskar när jag går ut på lunch. Sämre kan man ha det...

Ska jag vara helt ärlig så finns det vissa baksidor med Stortorget också, som att det tar en halvtimme att gå 100m... Eller att det alltid står någon och dricker vatten ur fontänen. Nästa gång jag är turist så ska jag ännu mer försöka undvika att göra det som känns helt självklart på semestern. Som att ta kort på saker som jag är helt ointresserad av. Eller ännu värre, köpa saker som känns helt rätt på plats för att hemma upptäcka att jag ser ut som en helt galen människa i plagget jag köpt. Eller den genuina ebenholtzelefanten som blir mjuk när den står i solen...

Hur som, det är kul att det finns så mycket glada intresserade människor som får mig att inse hur fort jag alltid rör mig genom gatorna. Man kan tydligen titta på saker medan man förflyttar sig också!

image4

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket roligt inlägg :)

2007-07-16 @ 14:39:07
URL: http://annacoolsombaraden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0