Det händer saker med mig

Jag har lubbat och jonnat ganska friskt de senaste åren. Jag börjar märka att jag nog är i bättre form än medelsvensson nu. Jag springer milen med lätthet under 40min och kan hålla runt 30km/h när jag cyklar distans solo. Då reser sig frågan vad ska man göra av det? En svensk klassiker är ju redan bestämd under 2008 - 2009. Men sen är ju det så att säga slut, vad ska jag sikta på då? Då slog det mig att 2010 ska jag göra en ironman i Kalmar. För att lyckas med detta tänkte jag lägga upp det på följande sätt:

Hösten/Vintern 2007-08
  • Löpning 4 timmar i veckan, 3 distans 1 kvalitets pass
  • Cykling 1 timmar i veckan, Distans
  • Simning 3 timmar i veckan (lära mig crawla start i februari...)
  • Styrketräning 2 timmar i veckan
Våren/sommaren 2008
  • Vätternrundan
  • Vansbrosimningen
  • Löpning 3 timmar i veckan
  • Cykling 3 timmar i veckan
  • Simning 2 timmar i veckan (i sjö/hav med våtdräkt)
  • Styrketräning 2 timmar i veckan
Hösten 2008
  • Lidingöloppet
  • Löpning 3 timmar i veckan
  • Cykling 3 timmar i veckan
  • Simning 2 timmar i veckan (inomhus)
  • Styrketräning 2 timmar i veckan
Vintern 2008-09
  • Längdåkning 3 timmar i veckan
  • Löpning 2 timmar i veckan
  • Simning 1 timme i veckan
  • Styrka 2 timmar i veckan
  • Vasaloppet
  • Cykelpendling beroende på väder 1ggr/vecka a´ 10 mil
Våren/sommaren 2009
  • Vätternrundan
  • Vansbrosimningen
  • Löpning 3 timmar i veckan
  • Cykling 3 timmar i veckan
  • Simning 2 timmar i veckan (i sjö/hav med våtdräkt)
  • Styrketräning 2 timmar i veckan
Hösten 2009
  • Lidingöloppet
  • Löpning 4 timmar i veckan
  • Cykling 3 timmar i veckan
  • Simning 2 timmar i veckan (inomhus)
  • Styrketräning 2 timmar i veckan
Vintern 2009-10
  • Längdåkning 3 timmar i veckan
  • Löpning 2 timmar i veckan
  • Simning 1 timme i veckan
  • Styrka 2 timmar i veckan
  • Vasaloppet
  • Cykelpendling beroende på väder 2ggr/vecka a´ 10 mil
Våren/sommaren 2010
  • Vätternrundan
  • Vansbrosimningen
  • Stockholm Marathon
  • Kalmar Ironman!
  • Lidingöloppet
  • Löpning 3 timmar i veckan
  • Cykling 3 timmar i veckan
  • Simning 2 timmar i veckan (i sjö/hav med våtdräkt)
  • Styrketräning 2 timmar i veckan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0